##COUNTRY##

At the moment there are no Service Centers in ##COUNTRY##.
If you are interested in opening a Center or acquiring the Licence please contact:

MBE WORLDWIDE


Back

Interested in opening an MBE Center? Dołącz do nas!

BREXIT - everything under control!

 

Gwarantowana wysyłka do Wielkiej Brytanii także po BREXIcie
z Mail Boxes Etc. masz wszystko pod kontrolą!

Okres przejściowy BREXITu dobiegł końca i od 1 stycznia 2021 roku Wielka Brytania nie jest już częścią Unii Celnej UE. Istnieją dodatkowe wymagania i procedury, które muszą być teraz przestrzegane przy wysyłce między Wielką Brytanią a Unią Europejską.

W Mail Boxes Etc. jesteśmy tu dla Ciebie, aby doradzić Ci i zaplanować wysyłki, dbając o nowe procedury celne, do i z Wielkiej Brytanii.

Skontaktuj się z nami

 

Poniżej dowiesz się jak zmieniły się procesy wysyłkowe i jak będzie przebiegał handel transgraniczny w 2021 roku i w przyszłości.

Wszystkie towary wysyłane do i z Wielkiej Brytanii podlegają kontroli celnej. Dlatego od tej pory konieczne jest pełne i prawidłowe przekazywanie danych o przesyłkach, aby mogły być one dostarczane bezproblemowo. Z Mail Boxes Etc. jesteś zawsze dobrze przygotowany! Zapewnimy Ci wsparcie, którego potrzebujesz, aby nadal oferować swoim klientom najwyższą jakość usług.

 

O czym należy pamiętać, wysyłając towar pomiędzy Unią Europejską a Wielką Brytanią?

Umowa ta tworzy nowe reguły gry w handlu między Wielką Brytanią a Unią Europejską. Szczegóły porozumienia są nadal dopracowywane, ale potwierdzono następujące zmiany, które będą miały wpływ na Twoją wysyłkę od 1 stycznia 2021 r:

 

Zgłoszenie celne wymagane przy wysyłce towarów

Deklaracja celna będzie wymagana dla wysyłki towarów pomiędzy Wielką Brytanią a Unią Europejską od 1 stycznia 2021 roku. Mimo że Umowa o handlu i współpracy między Unią Europejską a Zjednoczonym Królestwem mówi o "zerowych taryfach" (zerowych stawkach celnych), nadal istnieje potrzeba dostarczenia zgłoszenia celnego.

Wymaga to, między innymi, faktury handlowej lub pro formy w języku angielskim, nawet jeśli na towary nie są nakładane żadne cła. Podatek od sprzedaży importowej będzie nadal pobierany. Ograniczenia dotyczące poszczególnych krajów pozostają w mocy, a wszelkie związane z nimi licencje i dokumentacje również są wymagane.

 

Wymogi dotyczące reguł pochodzenia (deklaracja preferencji)

Umowa ta reguluje również sposób, w jaki może odbywać się przywóz preferencyjny za pomocą deklaracji preferencyjnej. W tym celu konieczne jest, aby kraj pochodzenia został podany na fakturze handlowej lub fakturze pro forma dla przesyłek B2B i B2C. Prosimy o stosowanie odpowiedniej deklaracji dla przesyłek z Wielkiej Brytanii lub Unii Europejskiej, która spełniaja wymagania dotyczące reguł pochodzenia.

Bez takiej deklaracji nie będzie można ubiegać się o bezcłowe traktowanie. Późniejsza zmiana dokumentacji po rozliczeniu, o ile będzie w ogóle możliwa, wiąże się z dodatkową opłatą.

Skontaktuj się z nami! W Mail Boxes Etc. oferujemy Ci wsparcie, którego potrzebujesz, aby nadal zapewniać najlepszą jakość usług dla swoich klientów.

 

Znajdź najbliższe Centrum MBE

 

BREXIT a e-commerce: co zmienia się dla Ciebie jako sprzedawcy internetowego?

BREXIT ma również wpływ na handel detaliczny online.

Te informacje dotyczą tylko sprzedawców internetowych, którzy prowadzą sprzedaż do lub z Wielkiej Brytanii za pośrednictwem swojego sklepu. Najważniejszą rzeczą dla sprzedawców internetowych będzie teraz dostosowanie swojego biznesu e-commerce do nowych ram.

 

Wysyłka z UE do Wielkiej Brytanii - na co uważać

W związku z wyjściem Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej od 1 stycznia 2021 r. wprowadzono formalności celne dla importu z obu stron. Przy tym może się zdarzyć, że detalista internetowy lub właściciel sklepu internetowego, w zależności od wartości towarów, zarejestruje się w celu odliczenia podatku VAT w brytyjskim urzędzie skarbowym.

W przypadku towarów o wartości do 135 funtów właściciel sklepu (nadawca przesyłki) jest zobowiązany do zapłaty podatku VAT od importu. W przypadku towarów o wartości przekraczającej 135 funtów, odbiorca musi zapłacić podatek VAT od importu.

Ponadto należy poinformować władze celne, podając numer EORI (Economic Operator Identification). Nawet jeśli posiadasz już europejski numer EORI, może być konieczne złożenie wniosku o osobny numer EORI w celu wysyłki do Wielkiej Brytanii lub Irlandii Północnej. Jeśli masz jakiekolwiek pytania na ten temat, skontaktuj się z nami.

 

Wysyłka z Wielkiej Brytanii do UE - na co zwracać uwagę

Przy wysyłce z Wielkiej Brytanii do Unii Europejskiej obowiązują formalności celne Unii Europejskiej. Tutaj również wymagany jest numer EORI. Dodatkowo należy zapłacić podatek VAT od importu, jeśli wartość towaru przekracza 22 EUR.

 

Brexit a ochrona danych osobowych: Co się zmieni?

W odniesieniu do aspektów istotnych dla ochrony danych w związku z Brexitem ustalono przedłużony okres przejściowy, co najmniej do dnia 30 kwietnia 2021 r. Po tym czasie mogą jednak nastąpić zmiany w przepisach dotyczących ochrony danych, które mogą mieć wpływ na ogólne rozporządzenie o ochronie danych (GDPR). 

 

BREXIT: podsumowanie zmian 

Jak przygotować się do życia i pracy w nowej, pobrexitowej rzeczywistości? Poniżej przedstawiamy krótkie podsumowanie informacji, które przedstawiliśmy na tej stronie:

  • Sprawdź, czy Twoje produkty kwalifikują się jako towary lub dokumenty
  • Zawsze dołączaj fakturę proforma lub fakturę handlową w języku angielskim
  • Pamiętaj, że w przypadku przesyłek o wartości handlowej przekraczającej 135 funtów, odbiorca może być zobowiązany do uiszczenia opłat celnych.
  • Wpisz numer VAT lub kod podatkowy nadawcy i odbiorcy.
  • Upewnij się, że posiadasz ważny kod EORI do wpisania na fakturze (tylko dla firm)

 

BREXIT: z MBE masz wszystko pod kontrolą

Mail Boxes Etc. to globalna marka, znana z najwyższej jakości usług, w tym usług wysyłkowych. Posiadamy wszystkie niezbędne i aktualne informacje dotyczące nowych procedur celnych i wymagań w transporcie po BREXIcie. Napisz do nas - wspólnie znajdziemy najlepsze rozwiązanie dla Twoich wysyłek.

 

MBE Poland Sp. z o.o.. • ul.Domaniewska 39A • 02-672 Warszawa • KRS: 0000470144 • NIP: PL5252560416 • REGON: 146805288 • Tel. +48 22 208 29 75 • biuro@mbe.pl • www.mbe.pl