Mail Boxes Etc., część Fortidia Group - zarejestrowany znak towarowy MBE Worldwide S.p.A - rozwija się przez całą swoją historię. Ludzie w ok. 2.800 obecnych lokalizacji w 52 krajach wykorzystuje naszą koncepcję biznesową, aby zaspokajać potrzeby lokalnych firm i konsumentów w społecznościach, w których żyją
Założona w San Diego, w Kalifornii w 1980 roku, firma Mail Boxes Etc. została wprowadzona na rynek włoski w 1993 roku przez Graziano Fiorelli, jako głównego licencjobiorcę dla marki MBE. Od momentu otwarcia punktu pilotażowego w 1992 roku włoska sieć MBE rozrosła się do ponad 500 punktów.
1993-2000
MBE Italy rozrasta się do 300 punktów MBE i jest obecne w 80% włoskich miastach. Tym samym staje się największym i odnoszącym największy sukces międzynarodowym Głównym Licencjobiorcą MBE.
2000-2010
W 2001 roku część sieci znajdująca się na terenie Stanów Zjednoczonych i Kanady została wykupiona (za 191 mln dolarów) przez jedną z największych firm kurierskich na świecie – UPS. Firma przejęła ponad 4500 punktów MBE, których nazwę zmieniono na The UPS Store. Od 2009 roku właścicielem marki poza USA i Kanadą jest włoska spółka MBE Worldwide S.p.A., członek grupy Fineffe. Jej strategicznym partnerem w realizacji przesyłek kurierskich jest UPS, który pozostaje w partnerskich relacjach z całą siecią MBE. Wraz z przejęciem, firma MBE Worldwide stała się jedynym właścicielem marki Mail Boxes Etc. i franczyzodawcą systemu franczyzowego MBE. Do portfela marki dołączyły nowe kraje: Hiszpania, Niemcy i Austria. Sieć MBE rozrosła się w Europie do ponad 600 punktów w czterech krajach.
2016
Obecnie z sukcesami działa przeszło 1600 punktów MBE, znajdujących się na terenie ponad 30 państw Europy, Azji, Australii i Oceanii oraz obu Ameryk. W dalszej perspektywie Mail Boxes Etc. planuje ekspansję w Afryce. Przychód sieci wynosi ponad 400 mln euro.
2017
Rok przejęć Mail Boxes Etc. na całym świecie: dwie amerykańskie firmy, PostNet International Franchise i AlphaGraphics Inc. są teraz częścią grupy, sieć MBE liczy obecnie ponad 2500 Centrów Usług (w tym około 500 w USA i 2000 w inne 40 krajów).
2018
MBE Worldwide nabywa większościowy udział w wybranych Centrach Serwisowych MBE.
2020
Fundusze zarządzane przez Oaktree Capital Management, L.P. nabywają do 40% udziałów w MBE Worldwide.
2021
MBE Worldwide przejmuje PACK & SEND, Multicopy i PrestaShop; MBE rozpoczyna bezpośrednią obecność w Wielkiej Brytanii i Irlandii.
2022
MBE Worldwide przejmuje GEL PROXIMITY, aby rozwijać się w usługach logistyki zbliżeniowej. To przejęcie stanowi strategiczny krok na ścieżce wzrostu MBE Worldwide.
2023
MBE Worldwide nabywa WORLD OPTIONS, aby zapewnić firmom wiodącą w branży usługę dla wszystkich rodzajów przesyłek w oparciu o dostępność, szybkość i cenę.
2024
MBE Worldwide zmienia tożsamość swojej marki Grupy na Fortidia i umacnia swoją międzynarodową pozycję w sektorach e-commerce, realizacji zamówień, spedycji, marketingu i druku, wychodząc na rynek z marką, która w pełni oddaje istotę możliwości i aspiracji Grupy.
Polska
W Polsce marka MBE obecna jest od 2003r. i stale się rozwija. W 2014 r. powstała spółka MBE Poland. Zorganizowano ją w zgodzie z nowoczesnymi wzorcami, w sposób uporządkowany i oparty na pracy zespołowej. Kompetencje pracowników nie są ściśle zawężone, dlatego każdy z nich ma ogląd całości. Dzięki codziennej wymianie doświadczeń i opinii zespół MBE Poland dobrze zna potrzeby franczyzobiorców i jest w stanie szybo je realizować. Priorytetem firmy jest rozwój sieci franczyzowej i zwiększenie liczby punktów w Polsce.